vrijdag 17 mei 2013

antwerpse sprookjestrouw

een trouw waar kleine meisjes over dromen, compleet met prinsessenjurk (hoe geniaal zijn die honderden laagjes?!), glitterende killer heels, de meest romantische kerk  van antwerpen, gepersonaliseerde champagneglazen én het mooist denkbare zicht op de stad... nathalie en philippe namen de touwtjes stevig in handen en organiseerden hun droomdag zodat die ook voor hun gasten onvergetelijk werd.

"philippe en ik ontpopten ons al snel tot controlefreaks. ik liep al maanden rond met to-do lijstjes, en we probeerden alles tot in de puntjes voor te bereiden. maar het heeft de moeite geloond: de dag voor de trouw moest er absoluut niets meer gebeuren. ik heb me dus lekker laten verwennen en volop genoten van mijn laatste dag als ongetrouwde vrouw: een lekker ontbijtje bij mijn mama, een uitgebreide manicure en pedicure,..

en het werd nóg beter. ik koos ervoor om de avond voordien op hotel te gaan, met mijn getuigen. met een glaasje champagne in het bubbelbad hebben we nog lang nagepraat en herinneringen opgehaald - de ideale manier om volledig te ontspannen. ik vond het ook enorm leuk om 's ochtends wakker te worden met mijn beste vriendinnen, en om ons samen klaar te maken. voor mij was dit de perfecte voorbereiding op de grote dag!"

"over het algemeen hadden wij een klassieke trouw, maar ik wilde toch af en toe verrassen. zo droegen onze bruidsmeisjes geen klassieke kleedjes, maar kleurrijke en speelse jurkjes. ik wilde ook wat kleur brengen door aan onze suite te vragen een tint van roze, oranje of grijs te dragen. dat gaf een vrolijke toets en ook op de foto's gaf dat een mooi effect. en dan waren er nog mijn glamoureuze hoge glitterschoenen... die haal ik nog regelmatig boven en geven me een enorm leuke herinnering aan onze dag.

en dan was er nog het kleed... op voorhand wist ik absoluut wat ik niet wilde: geen bustier, heel eenvoudig en zeker niet te lang zodat het erg praktisch bleef. de eerste winkels leverden niets op, waarna ik begon te twijfelen of hét droomkleed voor mij wel bestond. bij le chapeau in antwerpen ging het helemaal anders: op één van de paspoppen zag ik een prachtig kleed waar ik op slag verliefd op werd. bij het passen voelde ik onmiddellijk dat dit hét kleed voor mij was. het was een magisch moment, waarop we in de winkel nog geklonken hebben. ik zou stralen in mijn prachtig prinsessenkleed, dat in niets leek op wat ik altijd had gedacht, maar nog zoveel beter was!"
"op de dag zelf hadden we oog voor detail: we gebruikten onze initialen niet enkel op de uitnodiging en het misboekje, maar we lieten bijvoorbeeld ook champagne glazen graveren met 'ons logo'. ook bij de keuze van onze locaties zochten we naar 'perfectie'. als antwerpenaren was het voor ons al snel duidelijk dat we iets in onze stad zochten, maar we wilden graag nét iets anders. 

we kozen voor de prachtige carolus borromeuskerk, omdat we het gezellige pleintje voor de kerk zo leuk vonden én dit ons de mogelijkheid gaf om iedereen een glaasje aan te bieden. onze mis werd ook voorgeleid door een vroegere klastitularis van philippe - het gaf het ons een leuk gevoel dat we geen onbekenden waren voor hem. voor onze receptie trokken we naar kasteel den brandt. daar heeft philippe uren doorgebracht als kleine jongen, en daar gingen we vele jaren later ook regelmatig samen joggen."
"op onze trouw wilden we onze beste vrienden graag dicht bij ons. we kozen dan ook voor een lange suite met onze vrienden en ouders. en ook op het avondfeest trokken we dit concept door - onze eretafel werd bemand door onze allerdichtste vrienden. op het avondfeest werden trouwens enkel vrienden uitgenodigd (geen verplichte nummertjes zoals vrienden van ouders of verre nonkels en tantes) waardoor we hoopten op een spetterend dansfeest. 

en dat kregen we! 's avonds werden onze vrienden uitgenodigd in het mas: we hadden enorm veel geluk met het weer waardoor we konden aperitieven op het terras. het mooie uitzicht, het lekkere eten en de unieke locatie waren echt een schot in de roos!"

fotografie: caroline rome en inge nijs. the dress: le chapeau. schoenen bruid: jimmy choo. hotel: feek suites. receptiezaal: kasteel den brandt. avondlocatie: zaal 9 beaufort in het mas. parijse stadsbus: bruidsparadijs. catering: salons schoeters. bloemen: floriade.

4 opmerkingen:

  1. Een dikke proficiat voor Stephanie! Heel mooi opgemaakt zodat we met volle teugen " het sprookjeshuwelijk" kunnen herbeleven!
    Welgemeende dank van de fiere mama !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is met ALLE plezier gedaan! ben er zeker van dat het ook een mooie bron van inspiratie is voor toekomstige bruidjes :)

      Verwijderen
  2. prachtige foto's en precies echt een perfect huwelijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Pin It button on image hover