maandag 6 mei 2013

keira knightley getrouwd

 
 dus. ik ga er niet om liegen: ja, ik lees roddelsites, en sinds ik zelf verloofd ben zelfs met dubbel zoveel interesse voor celebrity weddings. ik zit nog altijd met smart te wachten op de eerste échte foto's van 'the dress' van blake lively, en ik heb de roze trouwjurk van jessica biel in het lang en het breed geanalyseerd. dus ja inderdaad, ik was op de hoogte dat keira knightley misschien mogelijkerwijze ging trouwen het afgelopen weekend, en ja, ik heb de blogs in het oog gehouden om te kijken wat ze droeg.

ik ben niet zo'n fan van keira - daar spreekt ze iets te geaffecteerd voor - maar als een ambassadrice van chanel in het zuiden van frankrijk met een rockster trouwt, dan zet ik die persoonlijke voorkeur met plezier even aan de kant. en what do you know, keira heeft me bijzonder aangenaam verrast. het lijkt er sterk op dat ze een chaneljurk heeft gerecycleerd van een rodeloperverschijning in 2008 - een fijn, poedergrijs balletkleedje tot op de knie.

ze droeg er dan ook nog eens platte ballerina's onder, een classic wit tweedjasje - vermoedelijk ook chanel dus - én een zwarte ray-ban wayfarer. een bloemenkroontje in het haar, volgens geruchten slechts een elftal gasten in haar kielzog en een megabrede lach op haar gezicht. ze is zelfs zo happy, dat ze er spontaan van gaat huppelen.

als je je hele leven niets anders doet dan volledig opgetut op events te verschijnen in jurken die 'gewone' trouwkleedjes doen verbleken, dan kan ik mij wel inbeelden dat je voor je eigen trouw juist het tegenovergestelde wilt doen. dat je je goed wilt voelen en er als jezelf wilt uitzien. en zelfs als je geen celebritybestaan leidt, is dat volgens mij een herkenbaar gevoel.

de beelden van keira hebben ook mijn oude liefde voor tulle balletrokjes terug opgerakeld. is dat niet iets universeels voor meisjes? maar het heeft toch ook wel iets, zo'n rok. zeker gecombineerd met een simpele t-shirt of trui. misschien niet feestelijk genoeg voor het grote feest, maar wel de perfecte outfit voor een burgerlijke trouw?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Pin It button on image hover