vrijdag 3 mei 2013

the great gatsby

wat is het toch met die film the great gatsby dat het zoveel mensen en ontwerpers huwelijksinspiratie kan leveren? oh right - baz luhrman verfilmde het boek zo waanzinnig mooi dat geen kat zich het tragische lot van de hoofdrolspelers aantrekt, en iedereen zich blind staart op de fonkelende magie. en why the hell not? het is wat gatsby zelf zou doen.

de roaring twenties zijn al een tijdje terug te vinden in het modebeeld (en daar heeft het steeds weer uitstellen van de première van the great gatsby vast ook iets mee te maken), dus ook in mijn onderbewustzijn wemelt het van de visioenen van met kristallen bezette jurken en haarbanden. niet dat ik me nu geroepen voel om van mijn eigen trouw een themafeestje te maken, maar ik vrees dat ik aan een beetje bling bling toch niet ga kunnen weerstaan.

ook zin om baz luhrman-gewijs jouw trouwfeest te overgieten met een technicolor waas van schittering? als je kredietkaart het trekt, kan je terecht bij tiffany & co voor de juwelen die speciaal voor de film werden ontworpen en waarvan carey mulligan het zo simpel doet lijken om ze te dragen (maar serieus, bij mij glijdt zo'n haarband altijd weg - hoe doet ze dat toch?)

een van mijn favorietjes - en ook geen onbekende in het blogger- en pinterestmilieu - is jennifer behr, een ontwerpster uit brooklyn die de mooiste haarsierraden maakt. haar diademen en haarspelden zijn echt té mooi, maar helaas ook niet goedkoop. je kan ze bestellen via haar eigen webshop, via net-a-porter.com, of ze spotten bij colette in parijs of liberty in londen. check voor goedkopere versies ook eens de creaties van deepa gurnani, bijvoorbeeld te vinden via asos.com.

als je dan echt all the way wilt gaan, ga je ook eens langs bij de prachtige bridal boetiek le chapeau in antwerpen om de jurken van de britse jenny packham te gaan passen - dat is echt de queen van jazz age glitter en glamour.

beelden 1 & 2 the great gatsby // beelden 3 & 4 jennifer behr // beelden 5 tot 8 jenny packham

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Pin It button on image hover