dinsdag 11 juni 2013

vintage vibes in poppel

zitten we niet allemaal uren op pinterest te gapen naar foto's van prachtige huwelijken in amerika met leuke doe-het-zelf ideetjes die we ooit - vroeg of laat! - zelf willen toepassen voor een speciale gelegenheid? miche en joost herkennen dat gevoel zonder twijfel: hun leuke huis en feestzaal ziet eruit alsof het recht van je computerscherm sprong terwijl je je favorieten op etsy aan het bekijken was, en hun trouw zit dan ook propvol mooie details

een polaroid wall, een airstream cocktailbar, pannekoeken, bbq, een citroën ds en een boeketje veldbloemen... hou je klaar om serieus te pinnen, want de foto's die melissa milis nam van deze vintage-geïnspireerde trouw zijn de moeite. maar ik laat graag miche en joost aan het woord om hun verhaal te vertellen...


"een dag die weerspiegelt wie we zijn, wat we doen en hoeveel we van elkaar houden. natuur, rust, veel en 'goei eten', cocktails en een spetterend feest zou de hoofdnoot worden op onze huwelijksdag. we begonnen onze dag zoals we hem al vaak hebben afgesloten in het café van onze ouders, genietend van een drankje en een lekker stukje cake."


"van daaruit ging het in een citroën ds richting kapel te midden van een prachtig stukje groen, dit was voor ons de perfecte locatie voor onze huwelijksviering. de viering was persoonlijk en zeer emotioneel, kortom echt een moment om nooit te vergeten..."


"om van dit alles nog even na te genieten met onze familie en vrienden regelden we een picknick in een gezellige kloostertuin net naast de kapel. onze ouders hadden nog voor een muzikale verassing gezorgd, namelijk een orgelman, en dit paste volledig in het plaatje. als versnapering waren er broodjes, verwarmende soep en heerlijke pannenkoeken."


"na de picknick vertrokken wij zelf op fotoreportage met onze fotografe melissa. dit vonden wij één van de hoogtepunten, de momentjes met z'n twee samen in de auto als pasgetrouwd koppel!"


"familie en vrienden waren allemaal zo benieuwd naar mijn trouwjurk. de meesten hadden een korte jurk verwacht... ikzelf in eerste instantie ook. maar ik draag nooit hakken en om onder een korte trouwjurk geen hoge hakken aan te doen, dat vond ik ook maar niets. na twee trouwwinkels bezocht te hebben, had ik al snel door dat ik hier niet zo mijn ding zou vinden, want ik had al geruime tijd oog voor de prachtige ontwerpen van sarah seven.

na lang aarzelen heb ik het toch aangedurfd en heb ik mijn trouwjurk via internet besteld. na weken van wachten kwam de postman aan de deur met een ieniemienie pakketje en ik dacht al direct 'oei, zit daar mijn trouwkleed in...' maar eenmaal ik het pakketje had uitgepakt en de trouwjurk paste was ik echt enorm blij dat ik het had gedurfd, want het was echt iets voor mijn. sober, romantisch, simpel maar toch speciaal en vooral: niet wit. ik had een jeansvestje gekocht voor als het wat kouder zou zijn en dit paste er perfect bij."


"na de shoot gingen we naar huis, naar het kioskafé (onze eigen feestzaal), zelf de laatste details nog afwerken. alle stress was weg, nu kon het feest pas echt beginnen. als aperitief geen bubbels... maar wel een lekkere mojito buiten op het terras en ja, de zon begon er stilletjes aan door te komen. na mijn nogal bijzondere speech 'mijne man zegt altijd: het moet nie goe zijn, alst mer veul is, maar ge moogt gerust zijn... het is goe en het is veul!' kon de bbq beginnen in een grote tent in de tuin. het was een bbq met alles op en aan, vele vlees- en vissoorten, warme patatjes, warme sauzen, uitgebreid groenteassortiment... het was heerlijk en vooral gezellig!"


"vandaag haalt iedereen (dus ook ik) grotendeels inspiratie van pinterest en trouwblogs. maar wat ik vooral het belangrijkste aspect vond aan het organiseren van ons eigen trouwfeest, is dat de dag een weerspiegeling van onszelf zou zijn... wij houden van natuur, rust, bbq, taart, café van dun, cocktails en uiteraard ons eigenste kioskafé. al deze aspecten hebben wij laten terugkomen op onze trouwdag."


"we hebben bewust niet gewerkt met een thema maar we hebben wel een soort 'kleurenpallet' aangehouden. werken met een thema verhoogt, volgens mij, de kosten, want dan moet je ook effectief alles in die stijl doortrekken als je het volledig tot zijn recht wil laten komen. met terugkerende kleuren kan je ook al heel mooi effect en eenheid kan creëren. we hadden ook geen specifieke 'dresscode' voor de suite, wel hadden we hen gevraagd om geen te felle kleuren te dragen..."


"als de airstream cocktailbar kwam aanrijden, kon het feest kon beginnen. we zetten de dans in op 'stand by me' en dit was het begin van een spetterend feest, met enkele onvergetelijke hilarische momenten zoals onze neef die zijn broek van voor tot achteren scheurde tijdens het dansen. de dag was voor ons gewoonweg perfect van het begin tot het einde! zondagmorgen hadden we nog een 'anti-kater ontbijt' voorzien en dit was zalig, nog met familie en vrienden kunnen nagenieten van een prachtige dag."

voor meer foto's kan je doorklikken naar de blog van fotografe melissa milis.

fotografie: melissa milis. the dress: sarah seven. schoenen miche: van loock. oorbellen: coffee and candy via etsy. armband: museglass via etsy. kostuum bruidegom: café costume. schoenen joost: elsa antwerp. trouwringen: atelier 11. locaties: café van dun en kioskafé. make-up en kapsel: lies van riel. uitnodigingen: mino paper sweets. cocktailbar: drive and shake. taartentafel: momade cupcakes. taarttopper: lovebirdsgoods. decoratie: etsy, velvetine, langzalzeleven en zelfgemaakt.

4 opmerkingen:

  1. Wat zien ze er toch prachtig uit, die twee ... Het plaatje klopt volledig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Stephanie voor de feature, het was een fantastische dag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je waanzinnig mooie foto's laten daar alvast geen twijfel over bestaan, melissa! :)

      Verwijderen

Pin It button on image hover