maandag 8 juli 2013

#mariepolleke

hoewel ik niet in gent was op 18 mei voor de trouw van marieke en polle, heb ik toch een beetje het gevoel dat ik erbij was. en dat heeft alles te maken met de online activiteiten van dit koppel, dat dan ook maar meteen een eigen hashtag maakte voor hun grote dag. resultaat: ik zat die dag als een gek te klikken op #mariepolleke en te genieten van de snapshots die hun gasten doorheen de dag maakten.

het was dan ook een écht leuke trouw, met veel inspirerende details en goeie ideeën (euhm, een popcorn bar? geniaal!) daar zitten de ladies achter hotel chevalier ook voor iets tussen, die hun creativiteit los lieten op deze trouw. en wie het allemaal écht van dichtbij wil (her)beleven, kan altijd het filmpje onderaan deze post bekijken. hoe geweldig is dat als herinnering? maar goed, genoeg gepalaverd: ik laat de sympathieke marieke aan het woord!

"ik denk dat ik al van trouwen droomde nog voor ik goed en wel geboren was. als kind zwierf ik dagenlang rond in de lange, witte, romantische slaapkleedjes van mijn mama. aan eentje was een beetje kant, dat was by far mijn meest favoriete. heel stiekem (en heel vaak) glipte ik naar haar slaapkamer, opende ik stilletjes de grote kast en zocht ik naar hét trouwkleed. gewoon om er heel eventjes naar te staren. dan deed ik de kast terug dicht, trippelde de trap af en speelde zelf een trouwfeest na."
"26 december 2011, een regendag van jewelste, een beetje in de wind van de gluhwein, genesteld in een dikke jas, een kletsnatte broek, kroeshaar door de regen en een blos op de wangen van de kou. en ik, ik werd ten huwelijk gevraagd. op de plek waar we een koppel werden. hij ging op 1 knie, stak een lieve tekst af en toverde een ring tevoorschijn zoals ik die ring altijd al gedroomd had. schoon in al zijn eenvoud, maar met een diamant bovenop de ring. ik liep op roze wolkjes." 

"al snel lag onze datum vast: we moesten en zouden trouwen in mei. dat we dan een jarenhalf planning voor de boeg hadden en dat een trouw plannen niet altijd rozengeur en maneschijn is... daar stonden we niet bij stil. maar als een geschenk uit de hemel kruisten onze paden die van sara & liesbeth van hotel chevalier. twee meetings later waren polle en ik twee weddingplanners rijker. een verademing. zeker omdat we ‘t graag allemaal wat persoonlijker wilden. wat 'echter' en met hier en daar een detail dat 'ons' was. en nog meer omdat ik een eerste klas chaoot ben."
"weddingplanners zijn als een geschenk uit de hemel. het gouden randje aan je trouwplanning en de beste remedie tegen stress die er bestaat. sara & liesbeth doen en maken alles zelf (en wat ze niet kunnen, halen ze bij andere professionals). dat maakt hen zo uniek én dat zorgde ervoor dat ik als een blok voor hen viel. ze vullen elkaar perfect aan en zijn altijd eerlijk. ik hou niet van rond de pot gedraai. ze zijn superprofessioneel, maar blijven heel dicht bij zichzelf (en bij mij). ik kan hen alleen maar aanraden." 

"na onze mis wilden we écht tijd met de gasten. ik contacteerde cavabusjes maar liesbeth & sara stelden voor om het zelf te doen. ze maakten een superschattig kraampje met cava - homemadelemonade in flesjes met ons logo en een popcornbar. het blijft een van mijn favorieten die dag. ook wilden we een bordje voor het bruidsmeisje met daarop: 'nonkel polle hier komt uw lief' en er was mooie confetti in schattige zakjes en in pastelkleuren. van begin tot einde maakten ze alles zelf."
"al jaren kijk ik naar trouwjurken en zelden vond ik mijn zin. ik ben een extreem grote fan van pronovias en wou dus heel graag eentje in die collectie vinden. ik selecteerde een winkel waar ze die collectie verkochten en (met een afspraak op zak) trok ik richting antwerpen. samen met mijn mama, zus, getuige, bruidsmeisje, schoonmama, schoonzus en een serieuze portie zenuwen." 

"na een reeks vragen, het aanduiden van enkele jurken in boeken en het meegeven van mijn budget toverden ze jurken voor mij tevoorschijn. la tiara is een heel kleine winkel waar je echt helemaal alleen bent om te passen: superfijn. de eerste jurk die ik aandeed was er bam op. ik heb er nog vijf gepast maar geen enkele jurk was de eerste. iedereen zat te snotteren, mijn jurk hadden we gevonden."
"in de stad lopen waar je verliefd op bent, met de man waar je van houdt en een fotograaf die je aan het lachen brengt. geen strak gedoe of foto’s bij boompjes. wel spontaan kunnen zijn en lekker doen waar je zin in hebt. jesse is een droomfotograaf. bespaar nooit op foto’s: het was een van de fijnste momenten die dag."
"we wilden heel graag een oude zaal. zo eentje die geleefd had, maar waar alles toch mooi bewaard is gebleven. de eerste twee weken botsten we vooral op te klein, te duur, te onverzorgd, te groot, te nieuw,... uren heb ik gezocht naar zalen om uiteindelijk op ter eeste in roeselare te vallen: een oude brouwerij die opgeknapt was tot een feestzaal. aperitieven deed je in een lange gang tussen de grote oude vaten en ook de feestzaal zelf had nog mooie oude vaten staan. we waren direct verkocht." 

"het enige nadeel: we vonden de aankleding die de zaal voorziet niet echt mooi. je mocht er zelf je bloemen niet kiezen en de kandelaars waren niet helemaal ons ding. maar lang leve sara & liesbeth: in de zaal verrichtten ze wonderen. lampen werden opgehangen in de lange gang met vaten, hoezen van staantafels werden zelf gekozen, kaarsen overal, op de tafels oude boeken en kleine vaasjes met pioenen en ranonkels, slingers gemaakt van papier uit oude boeken, oude trouwfoto’s van oma’s en opa’s, song request hoekje, een photobooth, een fijn bedankje voor de gasten... alles werd tot in de details uitgewerkt."
"wij hadden een droomdag. lekker eten, een mooie locatie, alle mensen die je graag ziet rondom je... ik vond die trouwdag heel onwerkelijk. alsof je een beetje door je dag aan het zweven bent. en dan plots is het tijd voor de laatste dans. met traantjes! het was een van de mooiste dagen van mijn leven, en ik ben vast van plan er nog heel veel mooie(re) aan te breien."

fotografie: jesse willems . videografie: jolien arits & tim van daele . the dress: pronovias bij la tiara . sluier en bruidslingerie: poirier . boeket: de tuinkamer . kostuum: café costume . trouwringen: fede di oro . wedding planners: hotel chevalier . uitnodiging en branding: wizarts . make-up: geertrui raport . jaguar: ceremonievervoer pauwels . ceremoniemeester: steven chys

2 opmerkingen:

Pin It button on image hover